Pogoji poslovanja
Splošni pogoji podjetja Biga d.o.o. so
sestavljeni v skladu z Zakonom o varstvu potrošnikov , na
podlagi priporočil GZS in mednarodnih kodeksov za e-poslovanje.
S spletno trgovino Biga (v nadaljevanju »trgovina« ali »Biga«) upravlja
podjetje Biga d.o.o., ponudnik storitev e-poslovanja (v nadaljevanju
»ponudnik«).
Ob registraciji v sistem Biga, obiskovalec
pridobi uporabniško ime, ki je enako naslovu njegove elektronske pošte ter
geslo. Uporabniško ime in geslo uporabnika nedvoumno določata in povezujeta z
vnesenimi podatki. S potrjeno registracijo preko elektronske pošte obiskovalec
postane uporabnik in pridobi pravico do nakupa. Če uporabnik kadarkoli
kasneje želi svoj naslov elektronske pošte zamenjati z drugim, mora zahtevek za
to poslati na info@biga.si. Sprememba elektronskega naslova bo izvedena isti ali
najkasneje naslednji delovni dan, o tem pa bo uporabnik obveščen preko
elektronske pošte.
Splošni pogoji poslovanja obravnavajo delovanje trgovine Biga, pravice
uporabnika ter poslovni odnos med ponudnikom in kupcem.
Dostopnost
informacij
Ponudnik se zavezuje, da bo kupcu vselej zagotovil naslednje informacije:
a) identiteto podjetja (ime in sedež podjetja,
številka registra),
b) kontaktne podatke, ki uporabniku omogočajo
hitro in učinkovito komunikacijo (e-pošta, telefon),
c) bistvene značilnosti blaga oziroma storitev
(vključno s poprodajnimi storitvami in garancijami),
d) dostopnost artiklov (vsak artikel ali
storitev, ki je v ponudbi na spletnem mestu, naj bi bil dostopen v razumljivem
roku),
e) pogoje dostave artiklov ali izvršitve
storitve (način, kraj in rok dostave),
f) vse cene morajo biti jasno in nedvoumno
določene in razvidno mora biti prikazano, ali že vsebujejo davke in stroške
prevoza,
g) način plačila in dostave,
h) časovno veljavnost ponudbe,
i) rok, v katerem je še možno odstopiti od
pogodbe in pogojih za odstop; poleg tega tudi o tem, če in koliko stane kupca
odstop od pogodbe,
j) pojasnilo postopka ob pritožbi, vključno z
vsemi podatki o kontaktni osebi ali službi za stike s kupci.
Načini
plačila
Ponudnik omogoča naslednje načine plačila:
po predračunu na transakcijski račun
Ponudnik kupcu izda račun na trajnem mediju, z
razčlenjenimi stroški in navodili, kako odstopiti od nakupa in artikle vrniti,
če je to potrebno in mogoče. Kupec je dolžan preveriti pravilnost podatkov
na računu in o morebitnih napakah obvestiti prodajalca v osmih dneh od prejema.
Kasneje podanih ugovorov glede pravilnosti izdanih računov ne upoštevamo.
Kupoprodajna pogodba (naročilo) je v
elektronski obliki shranjena na strežniku ponudnika in kupcu dostopna v vsakem
trenutku v njegovem uporabniškem profilu.
Cene
Spletna cena (cena) velja za vse člane trgovine Biga. Član trgovine uporabnik postane z
registracijo v spletno trgovino Biga. Registracija je možna tudi med postopkom
nakupa.
Vse cene vsebujejo DDV, razen če je izrecno
napisano drugače.
Cene veljajo v trenutku oddaje naročila in nimajo v naprej določene veljavnosti.
Cene veljajo v primeru plačila z zgoraj
navedenimi načini plačila, pod zgoraj navedenimi pogoji.
Kljub izjemnim naporom, da bi zagotovili najbolj ažurne in točne podatke, se
lahko zgodi, da je podatek o ceni napačen. V tem primeru, ali v primeru, da se
cena artikla spremeni med obdelavo naročila, bo ponudnik kupcu omogočil odstop
od nakupa, hkrati pa bo ponudnik kupcu ponudil rešitev, ki bo šla v
obojestransko zadovoljstvo.
Kupoprodajna pogodba med ponudnikom in kupcem je sklenjena v trenutku, ko kupec potrdi naročilo. Od tega trenutka so vse cene in drugi pogoji fiksirani in veljajo tako za ponudnika kot za kupca.
Popusti, promocijske kode ipd. se ne
seštevajo.
Nakup za
pravne osebe
Spletna trgovina Biga ni namenjena le
fizičnim osebam, temveč tudi poslovnim uporabnikom.
Postopek nakupa je prilagojen, saj poslovni
uporabniki že pri registrciji izberejo registracijo podjetja, ki jo mora naš
administrator posebej potrditi.
Postopek
nakupa
s klikom na gumb "v košarico" artikel dodate na seznam
vašega naročila
izdelek iz košarice lahko odstranite s klikom na gumb "X"
ob spremembi količine, kliknete na gumb "osveži količine"
po pregledu naročila, kliknete na gumb "Na blagajno"
preverite svoje podatke
izberete način plačila in kliknete "naprej"
v kolikor ste ugotovili, da ste pri naročevanju naredili napako,
lahko z brisanjem artikla, spremembo količine ali vnosom novega artikla
naročilo spremenite pred dokončno potrditvijo
pregledate Splošne pogoje poslovanja in jih s klikom potrdite
s klikom na gumb "potrdi naročilo", oddate naročilo, ki
ga ni več mogoče spremeniti
na vaš navedeni elektronski naslov boste prejeli avtomatsko
generiran izpis naročila
Garancija
Artikli imajo garancijo, če je tako navedeno
na garancijskem listu ali na računu. Garancija je veljavna ob upoštevanju
navodil na garancijskem listu ter ob predložitvi računa. Garancijski roki so
navedeni na garancijskih listih ali na računu.
Informacija o garanciji je navedena tudi na
strani s predstavitvijo artikla. Če informacije o garanciji ni, artikel nima
garancije ali pa podatek v tem trenutku ni znan. V slednjem primeru lahko kupec
kontaktira ponudnika, ki bo zagotovil ažurno informacijo.
Pravica do
odstopa od pogodbe
Skladno z določili Zakona o varstvu
potrošnikov ima kupec pravico, da v 14 dneh od prevzema blaga ponudniku
sporoči, da odstopa od pogodbe, ne da bi mu bilo treba navesti razlog za svojo
odločitev. Kupec si lahko s spletne strani prenese elektronski obrazec za
odstop od pogodbe ali pošlje katerokoli nedvoumno izjavo, iz katere jasno
izhaja, da odstopa od pogodbe.
Obrazec za uveljavljanje odstopa od pogodbe
najdete TUKAJ .
V tem primeru ponudnik nemudoma pošlje kupcu
po elektronski pošti potrdilo o prejemu takšnega odstopnega obrazca na trajnem
nosilcu podatkov. Edini strošek, ki bremeni kupca v zvezi z odstopom od
pogodbe, je strošek vračila blaga. Blago je potrebno vrniti ponudniku
najkasneje v roku 14 dni po oddanem sporočilu o odstopu od pogodbe (nakupa).
Šteje se, da kupec pravočasno vrne blago, če ga pošlje pred iztekom 14 dnevnega
roka za vračilo. Prejeto blago mora kupec vrniti nepoškodovano in v
nespremenjeni količini, razen če je blago uničeno, pokvarjeno, izgubljeno ali
se je njegova količina zmanjšala, ne da bi bil za to kriv kupec. Vračilo
vplačil bo izvedeno nemudoma oziroma najkasneje v roku 14 dni od prejema
sporočila o odstopu od pogodbe. Ponudnik vrne prejeta plačila kupcu z enakim
plačilnim sredstvom, kot ga je uporabil kupec, razen če je kupec izrecno
zahteval uporabo drugega plačilnega sredstva in če kupec zaradi tega ne nosi
nobenih stroškov. Ponudnik lahko zadrži vračilo prejetih plačil do prevzema vrnjenega
blaga. Izdelek, ki je predmet vračila, mora biti nerabljen, nepoškodovan in v
originalni embalaži. Vrnitev prejetega blaga ponudniku v roku za odstop od
pogodbe se šteje za sporočilo o odstopu od pogodbe.
Potrošnik odgovarja za zmanjšanje vrednosti
blaga, če je zmanjšanje vrednosti posledica ravnanja, ki ni nujno potrebno za
ugotovitev narave, lastnosti in delovanja blaga. Podjetje v primeru vračila
poškodovanega ali uporabljenega blaga ne bo zavrnilo odstop potrošnika od
pogodbe in bo vrnilo prejeta plačila na njegov TRR, lahko pa zoper potrošnika
nato uveljavlja zahtevek za povračilo zmanjšane vrednosti blaga.
Pri odstopu od pogodbe, kjer so bila koriščena
sredstva z Biga računa ali promocijska koda, se ta sredstva upoštevajo kot
popust in se ne vrnejo (vrne se vplačan znesek), prav tako se sredstva ne
vrnejo na Biga račun - razen v primeru, če je bil koriščen Biga darilni bon; ta
se upošteva kot plačilno sredstvo in se ob odstopu od pogodbe vrne na
uporabnikov Biga račun, vplačani znesek pa se vrne na TRR uporabnika.
Neskladnost
blaga
Prodajalec jamči za skladnost
blaga in bo vse neskladnosti reševal v skladu z Zakonom o varstvu potrošnikov.
Blago je skladno s prodajno pogodbo zlasti, kadar je to primerno:
1. ustreza opisu, vrsti, količini in kakovosti ter ima
funkcionalnost, združljivost, interoperabilnost in druge lastnosti, kot je
zahtevano v prodajni pogodbi;
2. je primerno za poseben namen, za katerega ga potrošnik potrebuje
in s katerim je potrošnik seznanil prodajalca najpozneje ob sklenitvi prodajne
pogodbe, prodajalec pa je s tem soglašal;
3. je dobavljeno skupaj z vsemi dodatki in navodili, vključno z
navodili za namestitev, kot je določeno v prodajni pogodbi, ter
4. je posodobljeno, kot je določeno v prodajni pogodbi.
Blago mora:
1. ustrezati namenom, za katere se običajno uporablja blago iste
vrste, pri čemer je treba, kadar je to primerno, upoštevati druge predpise,
tehnične standarde ali v primeru neobstoja takih tehničnih standardov panožne
kodekse ravnanja, ki se uporabljajo za posamezni sektor;
2. biti take kakovosti in ustrezati opisu vzorca ali modela, ki ju
je prodajalec dal na razpolago potrošniku pred sklenitvijo prodajne pogodbe,
kadar je to primerno;
3. biti dobavljeno skupaj s takimi dodatki, vključno z embalažo,
navodili za namestitev ali drugimi navodili, za katere lahko potrošnik razumno
pričakuje, da jih bo prejel, kadar je to primerno, in
4. biti take količine ter imeti značilnosti in druge lastnosti,
vključno v zvezi s trajnostjo, funkcionalnostjo, združljivostjo in varnostjo,
kot je običajno za blago iste vrste in ki jih potrošnik lahko razumno pričakuje
glede na naravo blaga in ob upoštevanju kakršne koli javne izjave, podane pri
oglaševanju ali označevanju s strani ali v imenu prodajalca ali drugih oseb v
predhodnih členih pogodbene verige, vključno s proizvajalcem, razen če
prodajalec dokaže, da:
– za javno izjavo ni vedel in od njega ni mogoče razumno
pričakovati, da bi zanjo vedel,
– je bila javna izjava do sklenitve prodajne pogodbe popravljena na
enak ali primerljiv način, kot je bila podana, ali
– javna izjava ni mogla vplivati na odločitev za nakup blaga.
V primeru neskladnosti blaga je potrošnik, ki je o neskladnosti blaga
obvestil prodajalca, pod pogoji in v vrstnem redu iz tega odseka, upravičen da:
1. zahteva od prodajalca brezplačno vzpostavitev skladnosti blaga;
2. zahteva znižanje kupnine v sorazmerju z neskladnostjo ali
odstopi od prodajne pogodbe in zahteva vračilo plačanega zneska.
Potrošnik lahko zadrži plačilo preostalega dela kupnine ali dela tega
preostalega dela kupnine, dokler prodajalec ne izpolni svoje obveznosti iz tega
odseka. Potrošnik to pravico uveljavlja z izjavo, s katero prodajalca obvesti o
svoji odločitvi.
V vsakem primeru ima potrošnik tudi pravico, da od prodajalca zahteva
povrnitev škode, zlasti pa povračilo stroškov materiala, nadomestnih delov,
dela, prenosa in prevoza blaga, ki nastanejo zaradi uveljavljanja jamčevalnega
zahtevka iz prvega odstavka tega člena.
Vzpostavitev skladnosti
Potrošnik lahko od prodajalca zahteva, da v razumnem roku od trenutka,
ko prodajalca obvesti o neskladnosti, ki ni daljši od 30 dni, brezplačno
vzpostavi skladnost blaga brez znatnih nevšečnosti za potrošnika, pri čemer se
upoštevata zlasti narava blaga in namen, za katerega potrošnik blago potrebuje.
Rok iz prejšnjega odstavka se lahko podaljša na najkrajši čas, ki je
potreben za dokončanje popravila ali zamenjave, vendar za največ 15 dni. Pri
določitvi podaljšanega roka se upoštevajo narava in kompleksnost blaga, narava
in resnost neskladnosti ter napor, ki je potreben za dokončanje popravila ali
zamenjave. O številu dni za podaljšanje roka in razlogih za njegovo podaljšanje
prodajalec obvesti potrošnika pred potekom roka iz prejšnjega odstavka.
Šteje se, da je skladnost blaga vzpostavljena brezplačno, če prodajalec
nosi tudi plačilo potrebnih stroškov, ki nastanejo pri vzpostavitvi skladnosti
blaga, zlasti stroške pošiljanja, prevoza, dela ali materiala.
Da bi se vzpostavila skladnost blaga, lahko potrošnik izbere med
popravilom blaga in zamenjavo blaga z novim brezhibnim blagom, razen če:
– je izpolnitev izbranega jamčevalnega zahtevka nemogoča ali
– izpolnitev izbranega jamčevalnega zahtevka predstavlja
nesorazmerne stroške za prodajalca v primerjavi z drugim jamčevalnim zahtevkom
ob upoštevanju vseh okoliščin.
Okoliščine iz druge alineje prejšnjega odstavka so zlasti vrednost, ki
bi jo imelo blago, če ne bi bilo neskladno, pomen neskladnosti in možnost, da
bi se potrošniku brez znatnih nevšečnosti zagotovil drug jamčevalni zahtevek.
Prodajalec lahko zavrne potrošnikov jamčevalni zahtevek za vzpostavitev
skladnosti blaga, če popravilo in zamenjava nista mogoča ali če bi mu
povzročila nesorazmerne stroške ob upoštevanju vseh okoliščin, tudi tistih iz
prejšnjega odstavka.
Obdelava naročila
Trgovina BIGA bo z aktivnostmi, potrebnimi za
izvedbo sprejetih naročil, pričela takoj po prejemu naročila.
Hranjenje naročila
Oddano elektronsko naročilo je shranjeno pri
ponudniku. Na zahtevo potrošnika, le-ta kopijo naročila prejme na elektronski
naslov oz. na fizični naslov, ki je naveden v naročilu. Zahteva se lahko poda
na naš elektronski naslov ali pisno ponudniku.
Varovanje osebnih podatkov
Ponudnik se zavezuje k trajnemu varovanju vseh
osebnih podatkov uporabnika. Uporabljeni bodo izključno za potrebe izpolnitve
naročila (pošiljanje informativnega gradiva, ponudb, računov) in ostalo
potrebno komunikacijo. Če teh informacij ne želite prejemati, nas o tem
obvestite po elektronski pošti na naslov info@biga.si . Uporabnikovi podatki v nobenem primeru ne bodo predani nepooblaščenim
osebam. Z uporabo naše spletne strani se hkrati tudi strinjate z uporabo
informacij na način in v zgoraj opisanih primerih. Registrirani uporabnik je za
varovanje osebnih podatkov odgovoren tudi sam in sicer tako, da poskrbi za
varnost svojega uporabniškega imena in gesla.
Varnost
Na naših spletnih straneh uporabljamo več
varnostno-zaščitnih sistemov, ki zagotavljajo ustrezno zaščito pred izgubo,
neželenim spreminjanjem ali zlorabo podatkov.
Pritožbe in spori
Ponudnik spoštuje veljavno zakonodajo o
varstvu potrošnikov. Ponudnik se po najboljših močeh trudi izpolnjevati svojo
dolžnost vzpostaviti učinkovit sistem obravnavanja pritožb. Pritožba se odda
preko e-poštnega naslova ali pisno na naslov ponudnika. Postopek obravnave
pritožbe je zaupen. Ponudnik se zaveda, da je bistvena značilnost potrošniškega
spora, vsaj kar zadeva sodno reševanje, njegova nesorazmernost med ekonomsko
vrednostjo zahtevka in stroški, ki nastanejo pri reševanju samega spora. To je
tudi glavna ovira, da kupec/potrošnik ne sproži spora pred sodiščem. Zato si
ponudnik prizadeva po svojih najboljših močeh, da se morebitni spori rešijo
sporazumno oz. z izvensodno poravnavo, če pa to ne bi bilo možno, bo spore
reševalo stvarno pristojno sodišče na Ptuju.
Izvensodno reševanje
potrošniških sporov
Podjetje BIGA d. o. o., obiskovalce
spletne strani ter potencialne in že obstoječe stranke, ki imajo status
potrošnika v smislu prvega odstavka 4. člena ZIsRPS, v skladu s tretjim
odstavkom 32. člena ZIsRPS obvešča, da ne priznava nobenega izvajalca IRPS kot
pristojnega za reševanje potrošniškega spora, ki ga potrošnik lahko začne v
skladu s tem zakonom, kar pomeni, da se morebitni spori, v primeru, da jih
stranki ne uspeta rešiti sporazumno, rešujejo pred pristojnim sodiščem. V
podjetju BIGA d. o. o., spoštujemo veljavno zakonodajo o varstvu potrošnikov. V
najkrajšem možnem času bomo potrdili prejem pritožbe in jo obravnavali v roku 8
(osmih) dni od njenega prejema. Po svojih najboljših močeh si bomo prizadevali,
da se morebitni spori rešijo sporazumno.
BIGA d.o.o., ki kot ponudnik blaga in storitev omogoča
spletno trgovino na območju RS, na svoji spletni strani biga.si objavlja
elektronsko povezavo na platformo za spletno reševanje potrošniških sporov
(SRPS). Platforma je na voljo potrošnikom na naslovu: